گروه حوادث: جوان افغانی که هنگام قاچاق 14کیلو هروئین به ایران در فرودگاه امام خمینی دستگیر شده بود، از سوی بازپرس دادسرای فرودگاه مجرم شناخته شد.

راز این قاچاقچی جوان زمانی فاش شد که ماموران گمرک فرودگاه امام خمینی هنگام بازرسی وسایل مسافران پرواز کابل- تهران به این مرد که چمدان سیاه‌رنگی در دست داشت، مشکوک شدند.

ماموران پس از بازرسی چمدان مرد افغانی، ۷کیلوگرم هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای زیر آن جاسازی شده بود کشف و مسافر افغانی را بازداشت کردند.

هنوز دقایقی از دستگیری جوان افغانی نگذشته بود که ماموران گمرک با چمدان سیاه‌رنگ دیگری مواجه شدند که در گوشه‌ای از سالن فرودگاه رها شده بود و هیچ‌کس به سراغ آن نمی‌رفت. 

از آنجا که این چمدان شباهت زیادی به چمدان کشف شده از قاچاقچی افغانی داشت، ماموران به بازرسی داخل آن پرداختند و این بار نیز با محموله ۷ ‌کیلویی هروئین که زیر چمدان جاسازی شده بود، مواجه شدند. 

با کشف این ۲ ‌محموله، متهم به اداره پلیس انتقال یافت و وقتی دید دستش نزد ماموران رو شده است، به قاچاق ۱۴ ‌کیلو هروئین به ایران اعتراف کرد. 

با ارسال این پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران، قاچاقچی جوان مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت و با اعتراف به قاچاق 14‌کیلو هروئین به ایران گفت: این مواد را چند هفته قبل از فردی به نام نظیر در یکی از شهرهای افغانستان تحویل گرفتم.

نظیر قاچاقچی هروئین است و قرار بود پس از انتقال این محموله به تهران آن را تحویل مردی به نام سعید داده و در ازای هر کیلو هروئین ۵۰۰ هزار تومان دستمزد بگیرم.

من هم با خرید 2 چمدان هم‌شکل و جاسازی مواد در داخل آنها، راهی تهران شدم اما زمانی که وارد فرودگاه شده بودم ماموران به من مشکوک شدند و محموله هروئین را کشف کردند.

پس از اعترافات قاچاقچی جوان، بازپرس پرونده دستور بازداشت فردی که قرار بود این محموله را تحویل بگیرد، صادر کرد و ماموران با اطلاعات به دست آمده از جوان افغانی این مرد را نیز دستگیر کردند.

با انتقال سعید به دادسرا، وی تمامی اعترافات قاچاقچی افغانی را رد کرد و مدعی شد این مرد را نمی‌شناسد، این در حالی بود که ماموران در ادامه بررسی‌ها به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد وی با جوان افغانی، ارتباط تلفنی داشته است.

بازپرس مهاجری پس از تکمیل تحقیقات قضائی، جوان افغانی را متهم شناخت و پرونده وی را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای آغاز محاکمه به دادگاه ارسال کرد و در شاخه دیگری دستور تحقیقات بیشتری درباره دخالت  دومین متهم  در این پرونده قاچاق را صادر کرد.

کد خبر 60793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز